Avizování zásilek

O kompletní cestě zásilky vás budeme informovat e-mailem nebo SMS zprávou.

nahoru

Popis služby

Služba Avizování znamená elektronické oznamování k zásilce, a to prostřednictvím mobilního telefonu nebo e-mailu.

Pokud odesílatel při podání zásilek využije službu Balík Do ruky, Balík Na poštu, Balíkovna, Cenné psaní, Doporučený balíček, Cenný balík, EMS vnitrostátní a Balík Komplet nebo Balík Nadrozměr a předá kontaktní údaje (mobilní telefon nebo e-mail) je Avizování adresátovi zdarma součástí těchto služeb.

Zastavení avizování k zásilce

Adresát nebo třetí osoba může zažádat o Zastavení avizování ke konkrétní zásilce, tzn. k dané zásilce již po provedení blokace nebude na daný kontaktní údaj odesílána SMS nebo e-mailové avízo. Požadavek na blokaci se vztahuje ke všem zásilkám jednotlivě, u kterých jsou povoleny služby Avizování vždy pouze pro konkrétní zásilku, nejedná se o zablokování avíz ke všem příchozím zásilkám.

Žádost je možné podat prostřednictvím:

  • oddělení T&T telefonicky - 954 40 66 99, nebo písemně - Tnt.vakvi@cpost.cz (uvedená  e-mailová adresa Tnt.vakvi@cpost.cz je určená pouze pro blokaci Avíz ke konkrétní zásilce. Na žádosti jiného druhu nebude brán zřetel).
  • v případě zaslání kontaktních údajů e-mailem, je možné zaslat na Call Centrum (info@cpost.cz), které žádost předá k vyřízení oddělení Track & Trace.

O blokaci Avizování ke konkrétní zásilce může požádat:

  1. Adresát
    • adresát bude o blokaci avizování žádat např.: pokud jej daná avíza k zásilce „obtěžují“,
    • v tomto případě se na webových stránkách ve Sledování zásilek bude zobrazovat informativní hlášení o provedené blokaci avizování na daný kontaktní údaj (SMS nebo e-mail).

    2. Třetí osoba

    • třetí osoba bude o blokaci Avizování žádat zejména v případech, kdy podavatel předal nesprávné kontaktní údaje v podacích datech, a avíza jsou odesílána osobě, které zásilka nepatří,
    • v tomto případě se na webových stránkách České pošty nebude zobrazovat informativní hlášení o provedené blokaci avizování na chybný kontaktní údaj (SMS nebo e-mail).

    Pokud odesílatel zásilky předal v podacích datech oba kontaktní údaje, tedy e-mailovou adresu i telefonní číslo, blokace bude provedena pouze na ten kontaktní údaj, který byl adresátem nebo třetí osobou požadován.

    Pokud odesílatel zvolí doplňkovou službu Elektronické oznámení odesilateli (tvz. eDodejka), je mu prostřednictvím SMS nebo e-mailu zaslána informace o převzetí zásilky adresátem. Tento druh avíz je zpoplatněn dle aktuálního platného ceníku.

nahoru

Průběh služby

Po celý proces doručování vás informujeme o cestě zásilky  zasláním SMS nebo e-mailu.Abychom vám mohli informace o zásilce avizovat, potřebujeme znát číslo Vašeho mobilního telefonu nebo i e-mailovou adresu. 

Z tohoto důvodu si Vás dovolujeme požádat, abyste při objednávání zboží například na internetu nebo u zásilkových obchodů poskytovalityto údaje. Obchodníci nám kontakty spolu se zásilkou předají a my Vás tak můžeme snadno kontaktovat a Váši zásilku Vám co nejrychleji dodat.

Stejně tak, pokud podáváte sami balíkovou zásilku, stačí vyplnit podací údaje k zásilce včetně kontaktních údajů na adresáta online nebo na podací lístek.

Avizování adresátům

V případě, že jste adresátem balíkové zásilky, avizujeme Vám informace o zásilce zcela zdarma. Jedná se o přehledná html emailová avíza, kde se přehledně dozvíte veškeré potřebné informace o vaší zásilce jako například. výši dobírkové částky, odkaz do aplikace Track & Trace nebo o možnosti využít ZDO. O své zásilce jste informování v průběhu celého procesu doručování.

nahoru

Avizování odesílatelům 

Pokud jste odesílatel zásilky a chcete se ujistit, že  ji adresát převzal stačí uvést i vaše kontaktní údaje a jen požádat na přepážce při podávání zásilky o Elektronické oznámení odesilateli (tvz. eDodejka). 

 

nahoru

Kdo může službu Avizování využívat?

Službu Avizování mohou využívat jak fyzické tak i právnické osoby, jak nesmluvní a náhodní podavatelé,  tak i smluvní podavatelé.

Cena služby

Cena za službu Avizování adresátům je zahrnuta již v základní ceně zásilek a adresát za ni nic nepřiplácí.

Odesílatel má možnost při podání zásilky využít Elektronické oznámení odesilateli  (převzetí zásilky adresátem) zpoplatněné dle aktuálního Ceníku.

nahoru

Kontaktní spojení

Všechny vaše dotazy, připomínky a podněty, které nám pomohou tuto službu vylepšovat, uvítáme na e-mailové adrese info@cpost.cz.