Avizování zásilek

O termínu doručení balíkové zásilky vás budeme informovat emailem nebo zprávou na váš mobilní telefon.

nahoru

Popis služby

Služba Avizování znamená elektronické oznamování dodání zásilek, a to prostřednictvím mobilního telefonu nebo e-mailu.

Pokud odesílatel při podání zásilek využije službu Balík Do ruky, Balík Expres nebo Balík Nadrozměr a předá kontaktní údaje (tedy kromě adresy i mobilní telefon nebo e-mail) je Avizování adresátovi automaticky součástí těchto služeb.

U služby Balík Na poštu je předání kontaktních údajů základní podmínkou poskytnutí služby.

Zastavení avizování k zásilce

Od 1. 11. 2012 si adresát nebo třetí osoba může zažádat o Zastavení avizování ke konkrétní zásilce, tzn. k dané zásilce již po provedení blokace nebude na daný kontaktní údaj odesílána SMS nebo e-mailové avízo. Požadavek na blokaci se vztahuje ke všem zásilkám jednotlivě, u kterých jsou povoleny služby Avizování (Balík Do ruky, Balík Na poštu, EMS, Balík Expres, Balík Nadrozměr, Cenné psaní, Cenný balík, Doporučený balíček) vždy pouze pro konkrétní zásilku, nejedná se o zablokování avíz ke všem příchozím zásilkám.

Žádost je možné podat prostřednictvím:

  • oddělení T&T telefonicky - 840 02 02 02, nebo písemně - Tnt.vakvi@cpost.cz (uvedená  e-mailová adresa Tnt.vakvi@cpost.cz je určená pouze pro blokaci Avíz ke konkrétní zásilce. Na žádosti jiného druhu nebude brán zřetel).
  • v případě zaslání kontaktních údajů e-mailem, je možné zaslat na Call Centrum (info@cpost.cz), které žádost předá k vyřízení oddělení Track & Trace.

O blokaci Avizování ke konkrétní zásilce může požádat:

  1. Adresát
    • adresát bude o blokaci avizování žádat např.: pokud jej daná avíza k zásilce „obtěžují“,
    • v tomto případě se na webových stránkách ve Sledování zásilek bude zobrazovat informativní hlášení o provedené blokaci avizování na daný kontaktní údaj (SMS nebo e-mail).

    2. Třetí osoba

    • třetí osoba bude o blokaci Avizování žádat zejména v případech, kdy podavatel předal nesprávné kontaktní údaje v podacích datech, a avíza jsou odesílána osobě, které zásilka nepatří,
    • v tomto případě se na webových stránkách České pošty nebude zobrazovat informativní hlášení o provedené blokaci avizování na chybný kontaktní údaj (SMS nebo e-mail).

    Pokud odesílatel zásilky předal v podacích datech oba kontaktní údaje, tedy e-mailovou adresu i telefonní číslo, blokace bude provedena pouze na ten kontaktní údaj, který byl adresátem nebo třetí osobou požadován.

    U zásilek EMS vnitrostátní, Cenný balík, Doporučený balíček, ale i Cenné psaní je Avizování pouze volitelnou doplňkovou službou na podání, která je poskytována zdarma (adresát dostává informace o dodání jeho zásilky). Pokud odesílatel zvolí doplňkovou službu Elektronické oznámení o dodání zásilky (tvz. eDodejka), je mu prostřednictvím SMS nebo e-mailu zaslána informace o převzetí zásilky adresátem. Tento druh avíz je zpoplatněn dle aktuálního platného ceníku.

nahoru

Průběh služby

Zasláním SMS nebo e-mailu Vám oznámíme například předpokládané datum doručení balíkové zásilky, výši dobírky, uložení zásilky atd. Abychom Vám mohli informace o zásilce avizovat, potřebujeme znát Vaše kontaktní spojení. Tedy potřebujeme znát číslo Vašeho mobilního telefonu nebo i e-mailovou adresu. 

Z tohoto důvodu si Vás dovolujeme požádat, abyste při objednávání zboží například na internetu nebo u zásilkových obchodů poskytovali telefonní číslo Vašeho mobilního telefonu a případně i Vaši e-mailovou adresu. Tito obchodníci nám kontakty spolu se zásilkou předají a my Vás tak můžeme snadno kontaktovat a Váš balík Vám co nejrychleji dodat.

Stejně tak, pokud podáváte sami balíkovou zásilku, stačí na podací lístek doplnit kontaktní spojení na adresáta, požádat o službu Avizování a vše ostatní zařídíme my.

Avizování adresátům

V případě, že jste adresátem balíkové zásilky, avizujeme Vám informace o zásilce zcela zdarma.

Jsme připraveni Vám oznamovat následující informace:

  • termín, kdy Vám doručíme balíkovou zásilku,
  • výši dobírkové částky, kterou je nutné uhradit při převzetí,
  • uložení zásilky na poště,
  • uložení zásilky, pokud jsme Vás nezastihli v době doručování na uvedené adrese,
  • blížící se konec úložní doby. 

nahoru

Avizování odesílatelům 

Pokud jste odesílatel zásilky  a  chcete se ujistit, že  ji adresát převzal – například  prodáváte zboží na aukčních portálech a potřebujete vědět, že adresát Vaši zásilku převzal – stačí si jen požádat na přepážce při podávání zásilky o elektronické oznámení o dodání zásilky (převzetí zásilky adresátem) na Vaše kontaktní spojení, které jste uvedli na podacím lístku. 

nahoru

Nový Podací lístek

Avizování balíkových zásilek – naše nová doplňková služba

 

nahoru

Kdo může službu Avizování využívat?

Službu Avizování mohou využívat jak fyzické tak i právnické osoby, jak nesmluvní a náhodní podavatelé,  tak i smluvní podavatelé například e-shopy a zásilkové obchody.

Pro fyzické osoby je předpokladem pro využívání služby Avizování:

  1. při podání zásilky na přepážce předat kontaktní spojení na adresáta
  2. vyžádat si na přepážce při podání doplňkovou službu Avizování
  3. zvolit formu avizování: prostřednictvím SMS nebo e-mailu nebo kombinací obou možností komunikace.

Pro smluvní podavatele je předpokladem využití služby Avizování:

  1. uzavření Dohody o podmínkách předávání osobních údajů v souvislosti se službami Avizování
  2. předání kontaktních spojení adresátů prostřednictvím datových souborů nebo podacích archů 
  3. výběrem jedné z níže uvedených doplňkových služeb:
Doplňková služba Kód služby
avizování SMS 34
avizování e-mailem 46
avizováním e-mailem a SMS 45

nahoru

Cena služby

Cena za službu Avizování adresátům je zahrnuta již v základní ceně zásilek a adresát za ni nic nepřiplácí.

Odesílatel má možnost při podání zásilky využít elektronické oznámení o dodání zásilky (převzetí zásilky adresátem) zpoplatněné dle aktuálního Ceníku.

nahoru

Kontaktní spojení

Všechny vaše dotazy, připomínky a podněty, které nám pomohou tuto službu vylepšovat, uvítáme na e-mailové adrese info@cpost.cz.