Standardní balík do zahraničí
Standardní balík nabízí spolehlivou přepravu za příznivou cenu.
- Popis, benefity a parametry služby
- Ceník a způsoby úhrady
- Podání a dodání
- Alternativní služby
- Pro smluvní zákazníky
- Ke stažení
Popis služby
Služba je určena široké veřejnosti i podnikatelům pro zasílání např. dárků, dokumentů nebo zboží. Pošta za zásilku odpovídá v omezené výši.
Věnujte prosím zvýšenou pozornost vyplnění celního prohlášení k zásilkám do zemí mimo celní a daňová území Evropské unie, které obsahují zboží nebo dokumenty. Nepřesné nebo neúplné vyplnění může vést k průtahům v celním řízení, případně i k vrácení zásilky zpět odesilateli.
Proto je ideální předat všechna data (adresní, kontaktní a celní údaje) k podávaným zásilkám elektronicky, např. prostřednictvím aplikace Poslat zásilku a využít tak z některých benefitů:
- pro zásilky směřující do zemí s povinností vyplnění celního prohlášení vyplnění formuláře CN22/CN23
- poslání potvrzení o podání do Vašeho e-mailu
- rychlejší podání zásilky na poště pomocí vygenerovaného kódu
- využití implementovaných našeptávačů a kontrolních mechanismů
- absenci chyb plynoucích z přepisu dat z papírových formulářů
- správná a kompletní podací data zajistí zkrácení celkové doby přepravy a rychlé a bezproblémové celní řízení
Zajímají Vás další novinky týkající se zahraničních služeb, pak zde klikněte a přečtěte si o nich.
Spolu s adresními údaji předejte při podání i kontakt na adresáta (mobilní telefonní číslo v platném formátu pro danou zemi anebo e-mail) a ideálně i kontakt na odesílatele, zvýšíte tak pravděpodobnost doručení a urychlíte celní řízení.
Parametry služby
Parametr | Popis |
---|---|
Stvrzení podání | Ano |
Adresní štítky | Vícevrstvý průpisný Adresní štítek pro Standardní balík (CS) CP 72 Jednovrstvý neprůpisný Adresní štítek pro Standardní balík (CS) |
Předání podacích dat / podací doklady | Vícevrstvý průpisný Adresní štítek
Jednovrstvý neprůpisný Adresní štítek
|
Dodání proti potvrzení převzetí | Ano |
Odpovědnost | Za škodu vzniklou ztrátou, poškozením nebo úbytkem obsahu zásilky pošta odpovídá až do výše částky, která je dána součtem pevné částky 1 195 Kč a částky 135 Kč za každý i započatý kilogram hmotnosti zásilky. |
Maximální hmotnost | 30 kg (při podání se hmotnost zjišťuje s přesností na 100 g)*. |
Minimální rozměry | 21 × 19 cm Velikost a úprava zásilky musí umožnit nalepení poštovní průvodky (její rozměry jsou 21,5 × 15,5 cm); nejmenší přípustné rozměry zásilky, která nemá pravoúhlý tvar, se posuzují obdobně. |
Maximální rozměry | Žádný z rozměrů zásilky nesmí přesáhnout 200 cm nebo součet délky a obvodu nesmí přesahovat 300 cm*. |
*Informace platné zvlášť pro každou zemi určení jsou v Poštovních podmínkách České pošty, s.p. – Zahraniční podmínky (pdf, 6MB).
Podrobnější informace o službě samotné jsou v Poštovních podmínkách České pošty, s.p. – Základní poštovní služby (čl. 122 a další) (pdf, 3MB).
Ceník
Standardní balík - prioritní
Cena je stanovena podle hmotnosti a příslušné cenové skupiny viz Poštovních podmínkách – Zahraniční podmínky (pdf, 6MB)
Standardní balík - ekonomický
Doplňkové služby a příplatky (kromě ostatních cen za podávanou zásilku) | Příplatek za balík do 10 kg | Příplatek za balík nad 10 kg |
---|---|---|
Dodejka (Avis de réception) | 23,00 Kč | 21,49 Kč |
Dobírka (Remboursement) | 25,00 Kč | 24,79 Kč |
Neskladné | 145,00 Kč | 144,62 Kč |
Způsob úhrady
V hotovosti, platební kartou při podání nebo poštovními známkami (poštovními známkami pouze do hmotnosti 10 kg), a navíc pro smluvní zákazníky otiskem výplatního stroje (pdf, 45kB) (pdf, 92 kB), bezhotovostní úhradou cen poštovních služeb nebo převodem z účtu.
Pokud budete chtít cenu za službu hradit poštovními známkami, nelepte je na obal před podáním, ale předejte je společně se Standardním balíkem.
Podání
- Zásilku lze podat na poště nebo u pověřeného pracovníka pošty.
- Podání zásilky stvrdí pošta odesílateli:
- elektronicky v případě předání podacích dat elektronickým způsobem přes Poslat zásilku, Elektronický podací arch a pro smluvní zákazníky Podání Online nebo API rozhraní
- fyzicky v případě využití podacích dokladů (přední strana vícevrsvého průpisného Adesního štítku nebo Podací lístek či Podací arch v případě jednovrsvého Adresního štítku)
- Pokud nebylo u balíku předem provedeno celní řízení, bude pošta jednat jako přímý zástupce odesílatele.
- Odesílatel stanoví, jak se má se Standardním balíkem zacházet v případě, že jej nebude možno v zemi určení dodat (na Adresním štítku vyznačit Nevracet nebo Vrátit odesílateli ekonomicky případně prioritně).
Prioritně
- V případě prioritní zásilky je při přepravě zásilky do místa určení v zahraničí dávána prioritní zásilce přednost před ostatními zásilkami v rámci téže služby.
- Požaduje-li odesílatel prioritní službu, vyznačí svůj požadavek na Adresním štítku.
Ekonomicky
- Odesílatel může požádat, aby byla služba poskytnuta za sníženou cenu. V takovém případě se zásilka nepřepravuje do místa určení v zahraničí nejrychlejším způsobem.
Požadavky na obal
Vnější a vnitřní balení musí být přiměřené povaze a hmotnosti věcí tvořících obsah, ceně, způsobu a délce přemisťování poštovní zásilky, způsobu, jakým se bude se zásilkou během poskytování služby manipulovat. Podrobnější informace o požadavcích na obal zásilky jsou v Poštovních podmínkách České pošty, s.p. – Základní poštovní služby (čl. 103) (pdf, 3MB).
Co nesmí být obsahem zásilky
Obsahem Standardního balíku nesmí být písemnost, která obsahuje sdělení jiné osobě než adresátovi nebo osobám, které s ním bydlí, s výjimkou archivních materiálů.
Obsahem zásilky nesmějí být věci vyjmenované v Poštovních podmínkách České pošty, s.p. – Základní poštovní služby (čl. 102) (pdf, 3MB), zejména pak předměty, které mohou svou povahou nebo svým obalem ohrozit zaměstnance pošty či veřejnost nebo pošpinit či poškodit ostatní zásilky. Obsahem zásilky nesmějí být cennosti. Více informací naleznete na Nedovolený obsah.
Informaci o tom, zda konkrétní věc nepatří mezi věci, které nesmějí být obsahem zásilky, je možné získat také na zákaznické lince nebo prostřednictvím elektronické pošty na adrese info@cpost.cz.
Dodání
Zásilku dodá zahraniční pošta jen za podmínky, že příjemce převzetí potvrdí.
Pošta v zemi určení se zásilkou zachází dle dispozic odesílatele. Při vrácení zásilky odesílateli na ní uvede poznámku o důvodu, pro který nebyla dodána.
Reklamace
Dodání zásilky nebo nesplnění jiné povinnosti pošty je možné reklamovat u kterékoliv pošty do šesti měsíců od podání. Pošta přijme reklamaci jen za podmínky, že reklamující předloží originál podací stvrzenky. Více informací naleznete na Reklamace .
Alternativní služby
Pro expresní přepravu můžete využít zásilku EMS do zahraničí. Dále pak také Cenný balík do zahraničí.
Pro smluvní zákazníky
Smluvním zákazníkům pošta nabízí:
- jednodušší způsob úhrady ceny za zásilku, a to buď na základě předem uzavřené písemné dohody o bezhotovostní úhradě cen poštovních služeb nebo prostřednictvím výplatního stroje (pdf, 45kB);
- svoz zásilek přímo ze sídla odesílatele, a to opět na základě předem uzavřené písemné dohody.
V případě potřeby bližších informací kontaktujte svého obchodního zástupce nebo volejte na zákaznickou linku.
Ke stažení
Kompletní ceník (pdf, 1MB)
Poštovní podmínky – základní poštovní služby (pdf, 3MB)
Poštovní podmínky zahraniční podmínky (pdf, 6MB)
Přehled zahraničních služeb - tabulka (xls, 598kB)