Mezinárodní služby - novinky
Pozastavení příjmu zásilek do KLDR
K 19. 8. 2023 byl pozastaven příjem listovních i balíkových zásilek do Korejské lidově demokratické republiky.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Od 1. 8. 2023 je při podání Obchodního balíku do zahraničí (EPG), Obchodního balíku do zahraničí (EPG) – Odpovědní zásilka a EMS – do zahraničí nově nastavena povinnost zadat kompletní adresní a kontaktní údaje:
- jméno příjemní
- ulice/č.p.
- město, PSČ
- země
- telefon nebo emailová adresa
Proč jsou tyto údaje potřeba:
- tyto údaje je ČP z legislativních důvodů povinna předávat cílovým poštovním operátorům (povinnost plyne z účasti ČP v evropských a celosvětových poštovních uskupeních)
- předání kompletních údajů zajistí možnost avizace, bezproblémové doručení v zemi určení a případně urychlí celní řízení.
Co se událo v tomto roce?
Ukrajina - ukončení příjmu poštovních poukázek a zásilek se službou Dobírka
K 1. červenci 2023 se rozhodl poštovní operátor Ukrajiny (Ukrposhta) nepřijímat poštovní poukázky a zásilky se službou Dobírka.
Omezení v souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině
- v současné době je poštovní spojení na Ukrajinu zajištěno
- poštovní spojení do Ruska je zatím zajištěno pozemní přepravou
Nove jednovrstvé adresní štítky pro mezinárodní balíkové zásilky
- pro zásilky směřující do zemí s povinností vyplnění celního prohlášení se automaticky vyplní celní prohlášení CN22/CN23
- poslání potvrzení o podání do Vašeho e-mailu
- rychlejší podání zásilky na poště pomocí vygenerovaného kódu
- využití implementovaných našeptávačů a kontrolních mechanismů
- absenci chyb plynoucích z přepisu dat z papírových formulářů
- správná a kompletní podací data zajistí zkrácení celkové doby přepravy a rychlé a bezproblémové celní řízení
Spolu s adresními údaji předejte při podání i kontakt na adresáta (mobilní telefonní číslo v platném formátu pro danou zemi anebo e-mail) a ideálně i kontakt na odesílatele, zvýšíte tak pravděpodobnost doručení a urychlíte celní řízení.
Více informací naleznete také na webových stránkách jednotlivých produktů a na dalších našich stránkách Celní řízení, Očekáváte zásilku ze zahraničí a Jak poslat zásilku do zahraničí, které jsou průběžně aktualizovány nebo u pracovníků Call Centra na tel. 800 10 44 10. Případně u svého obchodního zástupce.
Výše uvedená opatření přijímá ČP s ohledem na platnou legislativu a pro hladký průběh zavedení zatížení daní zásilek ze „třetích zemí“ a přechodu podavatelů na vyžadované formáty předávaných podacích dat. I nadále budeme rozvíjet preferované datové kanály a přinášet Vám další benefity plynoucí ze spolupráce s ČP.
Upozorňujeme, že tato webová stránka má informativní charakter a uvedené termíny a informace se, s ohledem na vývoj situace, mohou měnit.