SIPO pro banky
V rámci poskytování služby SIPO (Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva) zajišťuje Česká pošta, s.p., bezhotovostní úhradu plateb SIPO z účtů klientů bank, se kterými uzavřela Smlouvu o bezhotovostní úhradě SIPO.
Od 1. března 2018 se služba SIPO řídí Zákonem o platebním styku č. 370/2017 Sb.
Certifikovaný platební nástroj dle ISO/IEC 27001
Provozování centrálního zpracování služby SIPO (soustředěné inkaso plateb obyvatelstva) a s tím spojených služeb, Česká pošta, s. p. zajišťuje v souladu s požadavky normy ISO/IEC 27001 - Systém řízení bezpečnosti informací, kterou vydala Mezinárodní organizace pro normalizaci (International Organization for Standardization). Jedná se o soubor povinných požadavků, které se Česká pošta, s. p. zavazuje plnit za účelem získání a obhájení certifikátu. Získání certifikátu je rovněž bráno jako závazek České pošty, s. p. vůči našim zákazníkům, aby byla zajištěna důvěrnost, dostupnost a integrita svěřených informací.
Certifikát (pdf, 469kB)
Informace pro banky
Platné smluvní dokumenty
Technické podmínky pro vstup Bank do SIPO s účinnosti od 1. 3. 2022 (pdf, 487kB)
Obchodní podmínky SIPO pro spolupráci ČP a Bank v platebním styku uskutečňovaném SIPO platné od 1. 3. 2024 (pdf, 267kB)
V případě zájmu banky o vstup do zpracování SIPO a poskytnutí bližších informací nás kontaktujte:
- na e-mailové adrese: sipo-organizace@cpost.cz
- písemně poštou:
Česká pošta, s. p.
Oddělení SIPO - obchodní tým
Wolkerova 480
749 20 Vítkov