Doporučená slepecká zásilka do zahraničí
Služba, jejímž prostřednictvím lze doporučeně zasílat zásilky pro nevidomé do zahraničí, a to až do hmotnosti 7 kg.
- Popis, benefity a parametry služby
- Ceník a způsoby úhrady
- Podání a dodání
- Čárové kódy a alternativní služby
- Pro smluvní zákazníky
- Ke stažení
Nová pravidla pro opatřování zásilek celním prohlášením CN 22 nebo CN 23
Od 1. 6. 2021 NEMUSÍ být celní prohlášení do zemí mimo EU POUZE U ZÁSILEK S OBSAHEM PÍSEMNÉHO SDĚLENÍ DO HMOTNOSTI 50 g. Všechny ostatní zásilky musí mít celní prohlášení vždy.
Opatřete zásilku správně vyplněným celním prohlášením a předejdete tak komplikacím (vrácení zásilky z důvodu chybějících celních dat, prodloužení doby přepravy a celního řízení, atd.) a urychlíte celý proces doručení zásilky. V případě, že zásilka obsahuje dokumenty, uvede se tato skutečnost zaškrtnutím kolonky v položce Kategorie „Dokumenty“.
Ideální je předat všechna adresní, kontaktní a celní data k podávaným zásilkám elektronicky, např. prostřednictvím aplikace Poslat zásilku a využít tak mnoha benefitů:
- slevu až 8 Kč z poštovného u listovní zásilky
- pro zásilky směřující do zemí s povinností vyplnění celního prohlášení vyplnění formuláře CN22/CN23
- poslání potvrzení o podání do Vašeho e-mailu
- rychlejší podání zásilky na poště pomocí vygenerovaného kódu
- využití implementovaných našeptávačů a kontrolních mechanismů
- absenci chyb plynoucích z přepisu dat z papírových formulářů
- správná a kompletní podací data zajistí zkrácení celkové doby přepravy a rychlé a bezproblémové celní řízení a doručení
Zajímají Vás další novinky týkající se zahraničních služeb, pak zde klikněte a přečtěte si o nich.
Popis služby
Služba je určena k přepravě písemností pořízených hmatným písmem nebo zvukových záznamů pro osobní potřebu slepce za podmínek, že odesílatelem nebo adresátem je nevidomý nebo zařízení pro nevidomé.
Co je možné zasílat?
- Písemnosti pořízené hmatným písmem pro nevidomé.
- Zvláštní papíry pro potřebu nevidomých za podmínky, že odesílatelem je zařízení pro nevidomé.
- Zvukové záznamy pro osobní potřebu nevidomého za podmínky, že odesílatelem je nevidomý nebo zařízení pro nevidomé.
Benefity služby
- Kvalitní, rychlá a spolehlivá služba.
- V případě, že je zásilka přepravována ekonomickým způsobem, je tato zásilka osvobozena od ceny za základní službu.
- Můžete využít velké množství doplňkových služeb.
Parametry služby
Parametr | Popis |
---|---|
Stvrzení podání | Ano |
Podací doklady předání dat | Poslat zásilku, Podací lístek, všechny druhy papírových poštovních podacích archů, Elektronický podací arch a pro smluvní zákazníky Podání Online nebo API rozhraní |
Dodání proti potvrzení převzetí | Ano |
Odpovědnost | Za škodu vzniklou ztrátou zásilky pošta odpovídá a v případě ztráty uhradí náhradu v paušální výši 938 Kč. Za škodu vzniklou poškozením nebo úbytkem obsahu zásilky pošta odpovídá, a to až do výše 938 Kč. |
Maximální hmotnost | 7 kg (při podání se hmotnost zjišťuje s přesností na 50 g). |
Minimální rozměry | 14 × 9 cm |
Maximální rozměry | Maximální délka 60 cm, součet všech tří rozměrů zásilky nesmí přesahovat 90 cm |
Podrobnější informace o službě samotné jsou v Poštovních podmínkách České pošty, s.p. – Základní poštovní služby (čl. 120 a další) (pdf, 3MB).
Informace platné zvlášť pro každou zemi určení jsou v Poštovních podmínkách České pošty, s.p. – Zahraniční podmínky (pdf, 5MB).
Ceník
Platné od 1. 1. 2021
Základní ceny
Hmotnost | EVROPSKÉ ZEMĚ | MIMOEVROPSKÉ ZEMĚ | ||
---|---|---|---|---|
do EU | mimo EU | |||
do 7 kg včetně | zdarma | zdarma | zdarma |
Všechny zásilky jsou přepravovány „prioritně“.
Doplňková služba | Cena |
---|---|
Dodejka (Avis de réception) | v ceně služby |
Dodání do vlastních rukou adresáta (À remettre en main propre) | v ceně služby |
Dobírka (Remboursement) | v ceně služby |
Způsob úhrady
Cenu za službu je možné uhradit poštovními známkami nebo v hotovosti.
Podání
- Zásilku lze podat na poště nebo u pověřeného pracovníka pošty.
- Zásilku je vhodné opatřit v pravém horním rohu nálepkou nebo poznámkou „Slepecká zásilka" – obdržíte ji na každé poště v ceně služby.
- V levé horní čtvrtině adresní strany zásilky musí být uvedena adresa odesílatele.
- Zásilka musí být zabalena tak, aby bylo možné bez porušení obalu přezkoušet, zda její obsah vyhovuje zasílacím podmínkám.
- Odesílatel vyplní podle předtisku Podací lístek, Podací arch v elektronické či papírové podobě nebo předá data elektronicky prostřednictvím aplikací Poslat zásilku, Podání Online, přes API rozhraní nebo Datový soubor.
-
- Podání zásilky potvrdí pošta odesílateli v podací stvrzence. Ta má podobu Podacího lístku nebo Podacího archu.
- Zásilka se přepravuje vždy prioritním způsobem.
- Zásilku je při podání třeba označit poznámkou nebo nálepkou „Prioritaire“.
Dodání
Zásilku dodá zahraniční pošta jen za podmínky, že příjemce převzetí potvrdí.
Jestliže se zahraniční poště nepodaří poštovní zásilku dodat, pošta ji vrátí odesílateli a uvede na zásilku poznámku o důvodu, pro který nebyla zásilka dodána.
Reklamace
Dodání zásilky nebo nesplnění jiné povinnosti pošty je možné reklamovat u kterékoliv pošty do šesti měsíců od podání. Pošta přijme reklamaci jen za podmínky, že reklamující předloží originál podací stvrzenky.
Čárové kódy
Všechny Doporučené slepecké zásilky do zahraničí jsou opatřeny Čárovým kódem, který Vám usnadní podávání a přinese velké množství výhod:
- Elektronické předání dat – podací data nyní můžete předávat poště pro Vás komfortní cestou pomocí USB disku a smluvní zákazníci navíc přes internet díky naší aplikaci PodáníOnline.
- Možnost sledovat zásilky online – v aplikaci Sledování zásilek (Track & Trace) na webových stránkách České pošty můžete ve zkušebním provozu nově sledovat i Doporučené zásilky a mít tak například přehled o tom, zda si adresát Vaši Doporučenou zásilku již převzal. Smluvní zákazníci navíc mohou využít pravidelného zasílání reportů s denním hlášením o stavu podaných zásilek.
- Zjednodušení a zrychlení procesu podání, dodání, vydání a případného vracení zásilek.
- Snížení administrativní zátěže – tím, že využijete všech výhod, které čárové kódy nabízí, si snížíte administrativní náklady na zásilky.
- Zjednodušení případného reklamačního řízení.
- Přečtěte si více informací o čárových kódech na doporučených zásilkách.
Alternativní služby
V případě, že nepotřebujete stvrzení podání, můžete využít Obyčejnou slepeckou zásilku do zahraničí
Pro smluvní zákazníky
Smluvním zákazníkům pošta nabízí:
- jednodušší způsob úhrady ceny za zásilku, a to buď na základě předem uzavřené písemné dohody o bezhotovostní úhradě cen poštovních služeb nebo prostřednictvím výplatního stroje (pdf, 45kB)
- svoz zásilek přímo ze sídla odesílatele, a to opět na základě předem uzavřené písemné dohody.
V případě potřeby bližších informací kontaktujte svého obchodního zástupce nebo volejte na zákaznickou linku 800 10 44 10.
Ke stažení
Kompletní ceník (pdf, 1MB)
Poštovní podmínky – základní poštovní služby (pdf, 3MB)
Poštovní podmínky zahraniční podmínky (pdf, 5MB)
Informace k zásilkám od zahraničních poskytovatelů poštovních služeb (pdf, 3MB)
Přehled zahraničních služeb - tabulka (xls, 594kB)