Převody peněz

Česká pošta zprostředkovává rovněž služby aliančních partnerů, kteří nabízí expresní peněžní převody do zahraničí a výplaty peněžních částek došlých ze zahraničí či v rámci ČR. Konkrétně se jedná o:

WESTERN UNION®

Službu WESTERN UNION® expresního zasílání peněz, zajišťujeme na více než 1 700 vybraných poštách (xls, 214kB).

Prostřednictvím služby WESTERN UNION® (dále jen WU) je zajišťováno expresní provádění převodů peněžních částek do zahraničí a výplaty peněžních částek došlých ze zahraničí.Tyto převody lze provádět také v rámci České republiky. Převod peněžních částek mezi pracovišti WU zajišťujícími příjem a výplatu proběhne do několika minut. Tuto službu provádí Česká pošta, s.p. od 1.7. 2002, na základě Mandátní smlouvy s PES – Peněžní expresní service, s.r.o., který je agentem WESTERN UNION FINANCIAL SERVICES, INC., v České republice.

Služba WU je k dispozici svým klientům na 225 000 místech ve více než 195 zemích světa.

Odesílatelem a příjemcem může být fyzická osoba, státní příslušník ČR i cizí státní příslušník. Odesílatelem může být též právnická osoba s uvedením fyzické osoby, která peníze vplácí. Příjemce může požádat o výplatu poukázané částky u kteréhokoliv pracoviště zajišťujícího službu WU v dané zemi.

Příjem a výplata poukázaných částek na poštách se provádí v hotovosti a v české měně. V místě doručení se vyplácí většinou místní měna, případně USD nebo jiná alternativní měna. Jako podací a výplatní doklad se používá jeden universální tiskopis, kde odesílatel či příjemce vyplní příslušnou část, určenou buď pro zaslání nebo výplatu peněz.

Universální tiskopis je opatřen textem v českém a anglickém jazyce. Na jeho zadní straně je v českém a anglickém jazyce uveden výklad pojmů a všeobecné podmínky služby.

V případě ztráty nebo odcizení průkazu totožnosti může odesílatel využít neplacenou službu Kontrolní otázka a odpověď, která je možná pouze v některých státech. Kontrolní otázka a odpověď je povinná při zasílání do většiny afrických států.

K zaslání peněžní částky musí odesílatel znát následující údaje:

  • jméno příjemce,
  • zemi doručení (do USA, Kanady a Mexika též město i stát).

Odesílatel musí předložit platný průkaz totožnosti.

K výplatě poukázané částky musí znát příjemce následující údaje:

  • jméno odesílatele,
  • očekávanou částku,
  • místo a zemi odeslání,
  • kontrolní číslo peněžního převodu (MTCN).

Příjemce je povinen předložit platný průkaz totožnosti.

Kompletní informace o službách WU vám poskytnou operátoři:

  • na zákaznické lince České pošty, s.p. 840 111 244 (v pracovních dnech od 7:00 do 19:00 hod. a v sobotu od 8:00 do 12:00 hod. Volání na tzv. Bílou linku je zpoplatněno tarifem dle Ceníků telekomunikačních operátorů.)
  • na lince WESTERN UNION® 800 221 100.

nahoru

Ke stažení

Seznam pošt pro WESTERN UNION (xls, 214kB)

nahoru