Převody peněz
Česká pošta zprostředkovává rovněž služby aliančních partnerů, kteří nabízí expresní peněžní převody do zahraničí a výplaty peněžních částek došlých ze zahraničí či v rámci ČR. Konkrétně se jedná o: WESTERN UNION®.
WESTERN UNION®
Službu WESTERN UNION® expresního zasílání peněz, zajišťujeme na více jak 1 090 vybraných poštách (xlsx, 69kB).
Prostřednictvím služby Western Union (dále jen WU) je zajišťováno provádění elektronických převodů peněžních částek do zahraničí a výplaty peněžních částek došlých ze zahraničí. Tyto převody lze provádět také v rámci České republiky.
Služba WU je k dispozici svým klientům na 550 000 místech ve více než 195 zemích světa.
Převod peněžních částek mezi pracovišti WU zajišťujícími příjem a výplatu proběhne do několika minut. Služba WU umožňuje poskytování některých neplacených i placených služeb. Western Union si vyhrazuje právo určit výši maximální částky převodu.
Tuto službu provádí Česká pošta, s.p. od 1.7. 2002, na základě Mandátní smlouvy s PES – Peněžní expresní service, s.r.o. (dále jen centrála PES), který je agentem společnosti Western Union, v České republice.
Odesílatelem nebo příjemcem převodu může být zletilá fyzická osoba, státní příslušník ČR i cizí státní příslušník. Příjemce může požádat o výplatu poukázané částky u kteréhokoliv pracoviště zajišťujícího službu WU v dané zemi.
Příjem a výplata poukázaných částek na poštách se provádí v hotovosti a v české měně. Zasílaná částka musí končit na celé koruny. Pro přepočet na cizí měny je používán kurs WU; částka se vypočítá automatizovaně po přepočtu kursem platným v době podání platby v on-line transakci. V případě, že nastane porucha on-line komunikace mezi poštou a centrálou PES, nelze službu na poště poskytovat. Pro převody peněžních částek se v terminologii WU používá označení „transfer“.
V místě doručení se vyplácí většinou místní měna, případně USD nebo jiná alternativní měna. Jako podací a výplatní doklad se používá jeden universální tiskopis, kde odesílatel či příjemce vyplní příslušnou část, určenou buď, pro zaslání nebo výplatu peněz.
Universální tiskopis je opatřen textem v českém a anglickém jazyce. V případě ztráty nebo odcizení průkazu totožnosti může odesílatel využít neplacenou službu Kontrolní otázka a odpověď, která je možná pouze v některých státech. Kontrolní otázka a odpověď je povinná při zasílání do vybraných afrických států.
K zaslání peněžní částky musí odesílatel znát následující údaje:
- jméno příjemce,
- destinaci - zemi doručení (do USA a Mexika také město a stát).
Odesílatel musí předložit platný průkaz totožnosti a sdělit kontaktní telefonní číslo (mobilní číslo nebo pevnou linku i s předčíslím státu), které je vyžadováno jako povinný údaj.
K výplatě poukázané částky musí znát příjemce následující údaje:
- jméno odesílatele,
- očekávanou částku,
- zemi odeslání,
- kontrolní číslo peněžního převodu (MTCN).
Příjemce je povinen předložit platný průkaz totožnosti a sdělit kontaktní telefonní číslo (mobilní číslo nebo pevnou linku i s předčíslím státu), které je vyžadováno jako povinný údaj.
Informace a podmínky ke službě WU vám poskytnou operátoři:
na zelené lince centrály PES, 800 221 100. Nebo je naleznete na webových stránkách moneytransfer.cz
nebo
na zákaznické lince České pošty, s.p. 800 10 44 10 (v pracovních dnech od 08:00 do 18:00 hod.)
Osobní údaje jsou zpracovávány výhradně za účelem uskutečnění převodů peněz a plnění zákonných požadavků. Více informací o zpracování osobních údajů naleznete v dokumentu „Oznámení o zpracování osobních údajů (pdf, 69kB)“, a v „Prohlášení o ochraně soukromí (pdf, 363kB)“.
Ke stažení
Seznam pošt pro WESTERN UNION (xlsx, 69kB)