Zpět

Velké balíkové revoluci již nic nebrání

Arbitrážní komise Rady pro reklamu zamítla stížnost společnosti DPD na reklamní kampaň České pošty s názvem Velká balíková revoluce. Členové této komise nenalezli žádné skutečnosti, které by nasvědčovaly porušení některého z ustanovení etického Kodexu reklamy.

Velká balíková revoluce je název reklamní kampaně pro nové balíkové portfolio, kterou začala Česká pošta připravovat od začátku roku 2011. V tomto roce proběhl i ověřovací pilotní provoz nových služeb, kterého se zúčastnili velcí podavatelé, především e-shopy. Ostrého startu se nové balíkové služby dočkaly od 1. ledna 2012 - za prvních šest týdnů vyzkoušelo balíky Do ruky a Na poštu více než půl milionu zákazníků.

Rozsáhlou reklamní kampaň na nové balíkové produkty připravuje Česká pošta již v první polovině tohoto roku. 

„Snahu ovlivnit reklamní kampaň je možné považovat za součást konkurenčního boje na nejrychleji rostoucím segmentu trhu. Od prvního okamžiku nám však bylo jasné, že stížnost konkurence je neopodstatněná, věděli jsme, že můžeme prokazatelně doložit všechna potřebná fakta. Klíčový motiv Pošta užívala již v roce 2004, název kampaně Velká balíková revoluce České pošty byl prezentován obchodním partnerům už v květnu minulého roku, tedy o několik měsíců dříve než s obdobnou verzí přišla společnost DPD," říká Martin Elkán, vrchní ředitel divize obchod a marketing České pošty. 

Fakta s přehledem 

  • Vizuální motiv balíku, komunikujícího výhody služby, Pošta užila v březnu 2004 v reklamní kampani, až po jejím skončení využila obdobný motiv společnost DPD pouze v rámci vlastní interní komunikace.
  • V květnu 2011 zaregistrovala Pošta doménu www.balikovarevoluce.cz a o připravované reklamní kampani informovala zaměstnance v interním časopisu.
  • Pro rozsah změn při implementaci nového balíkového portfolia Pošta změnila termín reklamní kampaně, která byla původně naplánována od 1. 7. 2011. Nelze si nevšimnout, že DPD poprvé použila pojem „revoluce" 4. 7. 2011.
  • Ke konci roku podala společnost DPD stížnost na kampaň „Velká balíková revoluce České pošty "Radě pro reklamu.
  • 24. 2. 2012 Rada pro reklamu stížnost zamítla.

Mgr. Marta Selicharová
Tisková mluvčí, ČP, s.p.
e-mail: selicharova.marta@cpost.cz