Tramvaj číslo 18 je vzorem pro vlastní známky
Ačkoli byl nový, šestiúhelníkový tvar poštovních cenin představen v květnu, 15. června uvede Česká pošta do prodeje nové výplatní samolepící písmenové známky jako vzor úpravy pro další varianty produktu Vlastní známky. Písmenová známka TRAMVAJ BROŽÍK & KŘIŽÍK svým tvarem rozšiřuje možnosti služby, již mohou zájemci využít například jako neobvyklou reklamní plochu. Autorem výtvarného návrhu nové emise je Petr Ptáček.
Tramvaj č. 18 je nejstarší provozuschopná elektrická tramvaj ve střední Evropě pochází z dílen plzeňské karosárny Václava Brožíka a českého vynálezce z oboru elektrotechniky Františka Křižíka. Dne 29. června 1899 zahajovala tramvajový provoz v Plzni, a do ulic vyjela jako první. Maximální přepravní kapacita je 18 cestujících, z toho 16 sedících. Tramvaj je možné provozovat pouze za příznivých povětrnostních podmínek, tedy mimo zimní období a za denního světla.
Nominále známky je zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní Obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle Ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – k datu vydání ve výši 19 Kč.
Nové výplatní samolepící písmenové známky vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o. v nákladu 100 000 kusů známek ke dni vydání.
Zájemci mohou kromě klasických tvarů známek na vlastní známky využít i netradiční kruhový formát. Více informací lze získat na odkazu www.ceskaposta.cz/vlastni-znamka.
PODCAST:
14. 6. 2022 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 276kB)