Avizování zásilek
O termínu doručení balíkové zásilky vás budeme informovat emailem nebo zprávou na váš mobilní telefon.
- Popis služby
- Průběh služby
- Avizování adresátům
- Avizování odesílatelům
- Nový podací lístek
- Kdo může službu Avizování využívat
- Cena služby
- Kontaktní spojení
Popis služby
Služba Avizování znamená elektronické oznamování dodání zásilek, a to prostřednictvím mobilního telefonu nebo e-mailu.
Pokud odesílatel při podání zásilek využije službu Balík Do ruky, Balík Expres nebo Balík Nadrozměr a předá kontaktní údaje (tedy kromě adresy i mobilní telefon nebo e-mail) je Avizování adresátovi automaticky součástí těchto služeb.
U služby Balík Na poštu je předání kontaktních údajů základní podmínkou poskytnutí služby.
Zastavení avizování k zásilce
Od 1. 11. 2012 si adresát nebo třetí osoba může zažádat o Zastavení avizování ke konkrétní zásilce, tzn. k dané zásilce již po provedení blokace nebude na daný kontaktní údaj odesílána SMS nebo e-mailové avízo. Požadavek na blokaci se vztahuje ke všem zásilkám jednotlivě, u kterých jsou povoleny služby Avizování (Balík Do ruky, Balík Na poštu, EMS, Balík Expres, Balík Nadrozměr, Cenné psaní, Cenný balík, Doporučený balíček) vždy pouze pro konkrétní zásilku, nejedná se o zablokování avíz ke všem příchozím zásilkám.
Žádost je možné podat prostřednictvím:
- oddělení T&T telefonicky - 954 40 66 99, nebo písemně - Tnt.vakvi@cpost.cz (uvedená e-mailová adresa Tnt.vakvi@cpost.cz je určená pouze pro blokaci Avíz ke konkrétní zásilce. Na žádosti jiného druhu nebude brán zřetel).
- v případě zaslání kontaktních údajů e-mailem, je možné zaslat na Call Centrum (info@cpost.cz), které žádost předá k vyřízení oddělení Track & Trace.
O blokaci Avizování ke konkrétní zásilce může požádat:
- Adresát
- adresát bude o blokaci avizování žádat např.: pokud jej daná avíza k zásilce „obtěžují“,
- v tomto případě se na webových stránkách ve Sledování zásilek bude zobrazovat informativní hlášení o provedené blokaci avizování na daný kontaktní údaj (SMS nebo e-mail).
2. Třetí osoba
- třetí osoba bude o blokaci Avizování žádat zejména v případech, kdy podavatel předal nesprávné kontaktní údaje v podacích datech, a avíza jsou odesílána osobě, které zásilka nepatří,
- v tomto případě se na webových stránkách České pošty nebude zobrazovat informativní hlášení o provedené blokaci avizování na chybný kontaktní údaj (SMS nebo e-mail).
Pokud odesílatel zásilky předal v podacích datech oba kontaktní údaje, tedy e-mailovou adresu i telefonní číslo, blokace bude provedena pouze na ten kontaktní údaj, který byl adresátem nebo třetí osobou požadován.
U zásilek EMS vnitrostátní, Cenný balík, Doporučený balíček, ale i Cenné psaní je Avizování pouze volitelnou doplňkovou službou na podání, která je poskytována zdarma (adresát dostává informace o dodání jeho zásilky). Pokud odesílatel zvolí doplňkovou službu Elektronické oznámení o dodání zásilky (tvz. eDodejka), je mu prostřednictvím SMS nebo e-mailu zaslána informace o převzetí zásilky adresátem. Tento druh avíz je zpoplatněn dle aktuálního platného ceníku.
Průběh služby
Zasláním SMS nebo e-mailu Vám oznámíme například předpokládané datum doručení balíkové zásilky, výši dobírky, uložení zásilky atd. Abychom Vám mohli informace o zásilce avizovat, potřebujeme znát Vaše kontaktní spojení. Tedy potřebujeme znát číslo Vašeho mobilního telefonu nebo i e-mailovou adresu.
Z tohoto důvodu si Vás dovolujeme požádat, abyste při objednávání zboží například na internetu nebo u zásilkových obchodů poskytovali telefonní číslo Vašeho mobilního telefonu a případně i Vaši e-mailovou adresu. Tito obchodníci nám kontakty spolu se zásilkou předají a my Vás tak můžeme snadno kontaktovat a Váš balík Vám co nejrychleji dodat.
Stejně tak, pokud podáváte sami balíkovou zásilku, stačí na podací lístek doplnit kontaktní spojení na adresáta, požádat o službu Avizování a vše ostatní zařídíme my.
Avizování adresátům
V případě, že jste adresátem balíkové zásilky, avizujeme Vám informace o zásilce zcela zdarma.
Jsme připraveni Vám oznamovat následující informace:
- termín, kdy Vám doručíme balíkovou zásilku,
- výši dobírkové částky, kterou je nutné uhradit při převzetí,
- uložení zásilky na poště,
- uložení zásilky, pokud jsme Vás nezastihli v době doručování na uvedené adrese,
- blížící se konec úložní doby.
Avizování odesílatelům
Pokud jste odesílatel zásilky a chcete se ujistit, že ji adresát převzal – například prodáváte zboží na aukčních portálech a potřebujete vědět, že adresát Vaši zásilku převzal – stačí si jen požádat na přepážce při podávání zásilky o elektronické oznámení o dodání zásilky (převzetí zásilky adresátem) na Vaše kontaktní spojení, které jste uvedli na podacím lístku.
Nový Podací lístek
Kdo může službu Avizování využívat?
Službu Avizování mohou využívat jak fyzické tak i právnické osoby, jak nesmluvní a náhodní podavatelé, tak i smluvní podavatelé například e-shopy a zásilkové obchody.
Pro fyzické osoby je předpokladem pro využívání služby Avizování:
- při podání zásilky na přepážce předat kontaktní spojení na adresáta
- vyžádat si na přepážce při podání doplňkovou službu Avizování
- zvolit formu avizování: prostřednictvím SMS nebo e-mailu nebo kombinací obou možností komunikace.
Pro smluvní podavatele je předpokladem využití služby Avizování:
- uzavření Dohody o podmínkách předávání osobních údajů v souvislosti se službami Avizování
- předání kontaktních spojení adresátů prostřednictvím datových souborů nebo podacích archů
- výběrem jedné z níže uvedených doplňkových služeb:
Doplňková služba | Kód služby |
---|---|
avizování SMS | 34 |
avizování e-mailem | 46 |
avizováním e-mailem a SMS | 45 |
Cena služby
Cena za službu Avizování adresátům je zahrnuta již v základní ceně zásilek a adresát za ni nic nepřiplácí.
Odesílatel má možnost při podání zásilky využít elektronické oznámení o dodání zásilky (převzetí zásilky adresátem) zpoplatněné dle aktuálního Ceníku.
Kontaktní spojení
Všechny vaše dotazy, připomínky a podněty, které nám pomohou tuto službu vylepšovat, uvítáme na e-mailové adrese info@cpost.cz.