Zpět

Dobrým signálem pro zloděje bývá i přeplněná schránka

Odjíždíte na dovolenou či chatu a nemá vám kdo vybírat schránku? Pak dáváte dobrý signál zlodějům, že nejste doma. Před vykradením bytu nebo domu se můžete chránit například i tím, že využijete službu České pošty s názvem Změna místa dodání neboli Dosílka.

Jak si zajistit službu Dosílka?

Před dovolenou se stavíte na jakékoliv pobočce pošty, kde vyplníte tiskopis – Žádost o změnu místa dodání (Dosílka). Zásilky je možné dosílat na jakoukoliv adresu v České republice, a to po dobu maximálně šesti měsíců. Po uplynutí této doby je možné o tuto službu znovu požádat. Dosílku můžete využít pro všechny typy zásilek s výjimkou zásilek, u kterých odesílatel uvedl poznámku „Nedosílat" a u Zásilkových balíků.

Cena služby je 120 Kč za měsíc.

Jsou i jiná řešení. Požádejte o službu Prodloužení úložní doby

Dosílka se dá využít pouze v případě, že se budete nacházet na území České republiky. Pokud pojedete do zahraničí a nemáte například žádného souseda či kamaráda, který by vám zásilky přebíral, máte možnost požádat na poště o Prodloužení úložní doby na jeden měsíc. Služba je pro zákazníky České pošty zdarma a požádat o ni můžete :

  • telefonicky – na telefonním čísle vaší ukládací pošty, na kterém si prodloužení domluvíte, nebo
  • prostřednictvím elektronické podatelny na webových stránkách České pošty podáte Žádost o prodloužení úložní doby pro vyzvednutí došlých zásilek, nebo
  • osobně na kterékoliv poště prostřednictvím tiskopisu Žádost – opatření adresáta, nebo
  • vámi zmocněná osoba může požádat o prodloužení odběrní lhůty na kterékoliv poště prostřednictvím tiskopisu Žádost – opatření adresáta.

 Službu nelze poskytnout:

  • u zásilek, u kterých odesílatel požádal o doplňkovou službu „Uložit jen 3 dny" nebo „Uložit jen 10 dní", případně uvedl poznámku „Neukládat" nebo „Neprodlužovat odběrní lhůtu",
  • u Poštovních poukázek, Obchodních a Zásilkových balíků.

Mgr. Marta Selicharová
Tisková mluvčí, ČP, s.p.
e-mail: selicharova.marta@cpost.cz