Zpět

ÚOHS rozhodl, pošťáci se nových uniforem dočkají

Od začátku příštího roku začne Česká pošta postupně vybavovat své zaměstnance novými stejnokroji. ÚOHS totiž zamítl rozklad neúspěšných uchazečů o veřejnou zakázku z roku 2010. Nové oblečení je moderní, s výrazně vyššími užitnými vlastnostmi. Pošta navíc ušetří v nákladech na stejnokroje téměř 17% ročně.

Zpráva s dobrým koncem

V dubnu 2010 vypsala Pošta veřejnou zakázku na nové stejnokroje v předpokládané hodnotě 240 miliónů Kč  s postupným čerpáním během čtyř let. Zakázka oslovila 29 firem, nabídku však podalo pouze sedm z nich. Pro nesplnění podmínek byly vyloučeny čtyři firmy, které podaly rozklad na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ten aktuálně rozhodl, že stížnosti byly neoprávněné. Na základě dobré zprávy Pošta okamžitě pokračovala v přerušeném výběrovém řízení, 22. července byly podepsány rámcové smlouvy se třemi vítěznými uchazeči-   společnostmi KOUTNÝ spol. s r.o., XENA Praha, s.r.o. a BLAŽEK PRAHA, a.s.

Dodavatel stejnokrojů se může v průběhu následujících čtyř let měnit. Na základě rámcové smlouvy totiž Česká pošta každoročně poptá všechny tři vítězné uchazeče, konkrétní zakázku pro dané období pak získá nejlepší aktuální cenová nabídka.  Už nyní je jisté, že Pošta tímto tendrem významně ušetří. Jestliže představovaly mandatorní výdaje na stejnokroje 72 milionů ročně, od roku 2012 bude tato částka minimálně o 12 mil nižší.

Téměř 22 tisíc zaměstnanců se představí zákazníkům v novém 

Na stejnokroje má na České poště nárok 21 750 zaměstnanců. Patří mezi ně přepážkoví pracovníci, doručovatelé, vedoucí pošt a někteří pracovníci v provozu. Nové stejnokroje mají vzhled odpovídající současným trendům, materiály jsou kvalitnější, komfortnější a pocitově příjemnější. „Vzhled a materiály dnešního stejnokroje byly vybrány před deseti lety. Kvalitnější oblečení dnes potřebují hlavně zaměstnanci, kteří se pohybují převážně venku. Nová outdoorová kolekce byla navržena z materiálů, které jim usnadní namáhavou práci, kterou musí vykonávat za každého počasí. Změna už byla nutná a hlavně -  naši lidé si kvalitnější oblečení prostě zaslouží." uvedl generální ředitel České pošty Petr Zatloukal.

Obměna stejnokrojů bude probíhat postupně, všichni zaměstnanci tak budou v novém stejnokroji během následujících tří let. 

Modernizace Pošty v širším pohledu 

Výměna stejnokrojů je součástí projektu České pošta mění tvář. Už vloni započala Pošta se zásadní přeměnou svých poboček. První byla otevřena v říjnu loňského roku v Dolních Břežanech, do konce roku přibydou další desítky. V  současné koncepci jsou prostory vybavovány stavebnicovými moduly, které lze variabilně přizpůsobovat potřebám každé pobočky. Jednoduše řečeno – materiály jsou levnější, technická řešení jsou jednodušší, přitom je výsledný efekt  pro zákazníky vysloveně pozitivní. „Pokud jde o uniformy, konečně budou mít naši lidé oblečení odpovídající současným trendům. Pošta mění tvář, do konce roku také vybudujeme 48 poboček v nové podobě, úsporných na náklady a přitom prostorově užitečnějších a pro zákazníky komfortnějších. S oblečením je to stejné, je moderní, výrazně se zvýšily jeho užitné vlastnosti. V nákladech na stejnokroje navíc každý rok ušetříme minimálně 12 miliónů Kč," dodal Zatloukal. 

Nejdůležitější jsou služby 

Skutečnou revoluci chystá Česká pošta změnou svého balíkového portfolia, připravuje také celou řadu doplňkových služeb pro větší zákaznický komfort. Nové služby Pošta představí na podzim tohoto roku.


V roce 2012 počítá Pošta s přebudování dalších cca 50 poboček. Z mnohých, které se  s novým vybavením objeví ještě letos uvádíme:

Pošty: Plumlov, Dolany u Olomouce, Dolní Benešov, Brno 2, Rousínov, V Plzni v obchodním centru Globus, České Budějovice 2, Žamberk, Nová Paka, Říčany, Poděbrady 2, v Praze pak v obchodním centru Fénix a také Praha-Barrandov

Mgr. Marta Selicharová
Tisková mluvčí, ČP, s.p.
e-mail: selicharova.marta@cpost.cz