Česká pošta na INVEXU 2007
Česká pošta bude i letos prezentovat své služby na 17. Mezinárodním veletrhu informačních a komunikačních technologií v Brně. Od úterka 23. 10. do soboty 27. 10. 2007 přivítá návštěvníky ve své expozici v Pavilonu V na stánku č. 38.
Na 100 m2 představíme zákazníkům pod jednou střechou všechny elektronické služby, které dnes Pošta nabízí. Řada z nich podstoupila omlazovací kůru a rozhodně si zaslouží detailnější představení.
ELEKTRONICKÉ SLUŽBY ČESKÉ POŠTY S PŘEHLEDEM:
Výpisy z rejstříků
Pro výpisy na Poštu
Pošta dnes nabízí na počkání na svých 74 kontaktních místech výpisy z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku a z živnostenského rejstříku. Výpis z katastru a obchodního rejstříku mohou klienti získat na všech poštách v republice také ve variantě off-line. To znamená, že po vyplnění jednoduchého formuláře doručíme zákazníkovi požadovaný výpis maximálně do pěti dnů do vlastních rukou.
Výpisy na České poště
pošty | kontaktní místa | off-line (doručíme poštou) | on-line (na počkání) | |
---|---|---|---|---|
obchodní rejstřík | ano | ano | ano | ano |
výpis z katastru nemovitostí | ano | ano | ano | ano |
živnostenský rejstřík | ne | ano | ne | ano |
Tato původně okrajová služba, jejíž pilotní provoz startoval na začátku letošního roku a která měla být pouze doplňkem v portfoliu služeb pro zákazníky, se téměř okamžitě stala hitem mezi elektronickými službami České pošty.
2007 - kvartálně | 1. Q | 2. Q | 3. Q | celkem |
---|---|---|---|---|
katastr nemovitostí | 2 996 ks | 6 724 ks | 6 441 ks | 16 161 ks |
obchodní rejstřík | - | 3 252 ks | 4 523 ks | 7 775 ks |
živnostenský rejstřík | - | - | 56 ks | 56 ks |
Centrální adresa - systém pro uveřejňování veřejných zakázek
Pošta je správcem Informačního systému o veřejných zakázkách od roku 2000. Je to jediné oficiální místo, kde jsou na internetu uveřejňovány informace určené zákonem o veřejných dražbách a další data a informace vztahující se k veřejným zakázkám. Na webové adrese www.centralniadresa.cz se nejen firmy, ale i široká veřejnost mohou dozvědět vše o způsobu zadávání, o průběhu a výsledcích veřejných dražeb a převodech majetku státu. Zahrnuje dvě samostatné části:
- veřejné dražby a převody státního majetku
- ISVZ US - Informační systém o veřejných zakázkách.
Očima statistika
- Celkový přehled zveřejněných inzerátů k veřejným zakázkám, veřejným dražbám a ostatním nabídkám na centrální adrese od srpna roku 2000 do září 2007 dosáhl počtu 207 964.
- Od roku 2001 Pošta přijímala elektronické formuláře k veřejným zakázkám. Perličkou je, že až do roku 2004 elektronickou cestu využívaly pouze 3 subjekty, ostatní posílali data v listinné podobě. Od roku 2004 se situace změnila - Pošta zaznamenala nárůst elektronických podání o 58 %.
Registrovaná elektronická pošta - elektronické zásilky s doručenkou, bezpečný ,,mailový P. O. Box"
Službu lze využít všude tam, kde je třeba rychle a flexibilně komunikovat s nutností zajištění ochrany posílaných informací. Například mezi zdravotní pojišťovnou a ordinací lékaře.
V dubnu 2006 byla Česká pošta v souvislosti s novými pravidly silničního provozu oslovena Policií ČR, aby se zapojila do projektu bodového systému. Za pouhé tři měsíce Pošta zavedla Registrovanou elektronickou poštu nejen u Policie, ale i na 206 obecních úřadů. Policie ČR prostřednictvím REPu předá obcím 40-45 000 zásilek měsíčně.
Hybridní pošta - řešení hromadné korespondence a archivace dat
Hybridní pošta byla první vlaštovkou v nabídce elektronických služeb. Pošta ji provozuje již od roku 1994 a zákazníci se s ní mohli seznámit na Invexu v předchozích letech. Jak napovídá název služby, jde o produkt, který kombinuje klasickou papírovou a elektronickou korespondenci. Zákazník předá elektronická data do specializovaných pracovišť, tzv. Postservisů, a ty pak zajistí tisk dokumentů, jejich kompletaci i následné vložení do obálek i samotnou distribuci. Pošta umí zpracovat faktury, daňové doklady, direct-maily, výpisy z účtů, brožury, pozvánky, blahopřání, upomínky, dotazníky...
V září letošního roku Pošta zavedla NOVINKU - elektronickou archivaci dokumentů. Zákazník může archivovat kopie všech svých dokumentů.
Jak se hybridní pošta vyvíjela
Pošta začala provozovat hybridní poštu s jedním strojem s kapacitou 5000 obálek za hodinu v Postservisech na dvou místech v republice v Praze a Českých Budějovicích. Zájem o službu rok od roku rostl, což Poštu dovedlo až k dnešním devíti moderním linkám s kapacitou 60 000 obálek za hodinu a ke vzniku dalších dvou Postservisů v Brně a Ústí nad Labem. Tato centra odbaví měsíčně zhruba 8 milionů obálek. Ročně pak hybridní pošta zpracuje 150 milionů stránek a více jak 100 milionů zásilek.
Pod hlavičkou hybridní pošty
doschranky.cz - pohlednice z MMS, e-mailu či rovnou z webu pomocí jednoduchého formuláře.
Bonbonek v podobě zasílání MMS pohlednic Česká pošta připravila nejen pro své mladé zákazníky již v loňském roce. Základní princip služby je jednoduchý: zákazník odešle pomocí MMS, e-mailu nebo webové aplikace obrázek, který by měl tvořit lícovou stranu pohledu, adresu a vlastní text pohledu České poště. Ta obrázek i text vytiskne na kvalitní papír a doručí. Tuto službu od jejího zavedení využilo už 8 180 zákazníků.
Návody k odesílání všemi třemi způsoby najdete na internetové stránce www.doschranky.cz
Chcete si z návštěvy Invexu odnést originální dárek v podobě známky s vlastním motivem?
Hybridní pošta zvládne nejenom zásilky mamutích objemů, ale umí potěšit i netradiční maličkostí. Vyrobí a vytiskne speciální sérii známek s kupónem dle představ zákazníka. Na Invexu si tak budou moci návštěvníci nechat vyrobit vlastní poštovní známky s přítiskem.
Známky jsou ceniny, každý motiv musí projít dlouhou cestou, než se na známku dostane. Zájemci o vlastní známky si však tuto cestu mohou zkrátit pomocí přítisku. Na přítisk lze umístit téměř cokoliv - fotografii, autoportrét, obrázek, text. Záleží jen na fantazii. Přítisk spolu se známkou pak už jen stačí nalepit na obálku či pohled a odeslat obchodnímu partnerovi, rodině či přátelům.
Kupóny v číslech
- Ročně tiskneme až 15 000 aršíků (50 % tvoří firmy)
- Čísla k letošnímu září ukazují, že v roce 2007 tento počet s nejvyšší pravděpodobností ještě překonáme
Cílem České pošty je poskytovat svým zákazníkům kvalitní a profesionální služby. Právě rychlý přenos dat a informací je dnes pro klienty naprostou samozřejmostí. V souladu s těmito trendy věnuje Pošta velkou pozornost vlastnímu vývoji nových elektronických služeb a už v příštím roce zákazníkům představí několik novinek.
Mgr. Dita Václavíková
tisková mluvčí České pošty, s. p.
tel.: 267 196 282
fax: 267 196 406
e-mail: vaclavikova.dita@cpost.cz