Návod pro zavedení služby Časová pásma

Doručujeme v časových pásmech

Česká pošta doručuje balíkové zásilky na území krajských měst ve dvou časových pásmech.

Nabídka dopoledního a odpoledního doručování u produktu Balík Do ruky je určena těm, kteří si chtějí přizpůsobit čas pro příjem své zásilky dle vlastních možností.

Zákazníci z řad domácností na novém způsobu doručování ocení, že si mohou své zásilky převzít odpoledne, kdy jsou již doma z práce. Firmy naopak využívají doručení převážně v dopoledních hodinách.

Přidejte se k nám s novým způsobem doručování a dopřejte svým zákazníkům větší pohodlí při příjmu balíků. Zavést dopolední a odpolední doručování je velmi jednoduché.

Jak implementovat službu?

Jak prezentovat službu Balík Do ruky a Balík na poštu?

  Texty ke službě Balík Do Ruky

Česká pošta garantuje doručení zásilky na Vámi zvolenou adresu po celém území ČR následující pracovní den po podání. Současně Vás bude informovat prostř. SMS či emailu o doručení balíku.

Symbol informace - po najetí šipkou lze zákazníkům zprostředkovat další rozšířené informace o službě:

Česká pošta Vás informuje prostřednictvím SMS nebo e-mailem již v den podání. Pohyb balíku můžete sledovat v systému Track and Trace na stránkách České pošty. V případě, že nebudete zastiženi, bude pro Vás balík připraven k vyzvednutí na Vaší ukládací poště. Zároveň můžete využít webovou aplikaci Změna doručení Online a změnit si termín a čas doručení.

  Texty ke službě Balík Na poštu

Česká pošta garantuje doručení zásilky na Vámi vybranou poštu následující pracovní den po podání. Současně Vás bude informovat prostř. SMS či emailu o uložení balíku na poště.

Symbol informace - po najetí šipkou lze zákazníkům zprostředkovat rozšířené informace o službě:

Nemusíte být v určitý čas na určitém místě – balík si vyzvednete na Vámi vybrané poště v čase, který se Vám nejvíce hodí. Česká pošta Vás informuje prostřednictvím SMS nebo e-mailem již v den podání a zároveň ve chvíli uložení balíku na poště. Pohyb balíku můžete sledovat v systému Track and Trace na stránkách České pošty. 

Výhody doručování v časových pásmech?

Pro odesílatele:

  • Nabízíte zákazníkům vyšší komfort při doručování. (Adresáti vašich zásilek ocení možnost zvolit čas, který jim více vyhovuje a tím přizpůsobit doručení vlastním potřebám).
  • Zrychlení a zkvalitnění doručování zásilky(Pokud adresát může ovlivnit výběr pro správný čas doručení a vybrat si správný čas pro doručení své zásilky, je vyšší pravděpodobnost doručení zásilky na první pokus).

Pro adresáty

  • Doručování v době, kterou adresát preferuje. (Již při nákupu si zákazník vybere čas doručení, který mu vyhovuje a pokud si čas později rozmyslí, lze změnu provést přes aplikaci , jakmile adresát obdrží avízo o příchozí zásilce.)

Nejčastější dotazy

Od podavatelů            

Bude služba Časová pásma dostupná i v jiných  lokalitách než Krajská města?

  • V tuto chvíli jsou časová pásma spuštěny pouze v Krajských městech. Další lokality připravujeme.

Co se stane, když bude zásilka odeslána bez pásma?

  • U zásilky adresované do lokality s časovými pásmy je realizováno doručení do firmy dopoledne a fyzické osobě odpoledne. V případě zásilky adresované mimo lokalitu s časovými pásmy je doručování realizováno standardně.

Nedochází ke zpoždění v doručení?

  • Naopak, u zásilek do časových pásem, kde je zvolená služba se ukazuje zvýšená úspěšnost doručení.

Od kdy si bude moci adresát vyzvednout nedoručenou zásilku na poště v případě odpoledního doručování?

  • Informaci o uložení zásilky obdržíte SMS, e-mailem neprodleně po zpracování na ukládací poště. U některých pošt bude možné vyzvednout zásilku již v den, kdy byl učiněn pokus o doručení.

Zasíláme jen do firem, může se stát, že i přesto bude balík doručen až odpoledne?

  • Doručování v lokalitách s časovými pásmy je realizováno dle zvolené služby.

Bude mi služba doručení v Časových pásmech účtována?

  • Doručování v časových pásmech je již zahrnuto v základní ceně služby.

Jak mám uvést službu do podacího archu, podacího lístku, ePa?

  • Do formuláře ePa: Doplňková služba z podání Doručit mezi 8 -14 hod. odpovídá označení 1A a služba Doručit mezi 13  -19 hod. se označuje 1B. Toto označení  je nutno uvést do formuláře ePA ke každé zásilce, u které je služba požadována.
  • Do podacího archu je doplňována informace: „PD“ = pochůzka dopoledne nebo „PO“ = pochůzka odpoledne.
  • Podací lístek: Na podací lístek se shodně jako podacího archu uvede údaj „PD“ nebo „PO“ do kolonky POZNÁMKA (doplňkové služby).

Můžu si změnit termín doručení z odpoledne na dopoledne?

  • Ano, změnu doručení lze nastavit jednorázově u příchozí zásilky přes aplikaci na internetu Změna doručení online nebo lze zažádat o dlouhodobé řešení pro doručování zásilek přes žádost „Opatření adresáta“.

Jak si adresát zajistí večerní doručení zásilky?

  • Večerní doručování si může adresát zažádat přes aplikaci na internetu Změna doručení Online  a to ve chvíli, kdy obdrží avízo o příchozí zásilce.

Jak postupovat, pokud chci implementovat Časová pásma na svůj e-shop?

  • Obraťte se na poskytovatele svého e-shopu se žádostí o implementaci Časových pásem, popř. produktů ČP v systému, popř. nám předejte kontakt s možností oslovení a projednání ze strany ČP.

Od zákazníků

Jsou doplňkové služby Doručit mezi 8 -14 hod. a Doručit mezi 14 – 19 hod. placené?

  • Ne, tyto doplňkové služby nejsou zpoplatněny. Zpoplatněná je dispozice večerního doručování „Doručit mezi 18 – 21 hod.“ a to aktuálně za akční zaváděcí cenu 1Kč. Tato cena je platná do 30. 6. 2017.

Odeslal jsem balíček s nevhodným časem doručení, co mohu dělat?

  • Čas doručení po odeslání balíku může změnit jen adresát. Změna doručení je možná v případě, kdy podavatel uvedl k zásilce kontaktní údaje adresáta a adresát obdrží podací číslo zásilky. Podací číslo zásilky obdrží adresát v SMS či e-mailové zprávě. Změnu lze provést na internetu v aplikaci Změna doručení online nebo se domluvit přímo s balíkovým doručovatelem v den doručení zásilky.

Obdržel jsem SMS/e-mail s časem doručení a chci jej změnit, ale nemám přístup na internet. Jak mohu změnu provést?

  • Změnu doručení lze domluvit při osobním či telefonickém kontaktu s balíkovým doručovatelem nebo na příslušném Depu.

Při nákupu zboží na internetu jsem u služby Balík Do ruky nenašel možnost zvolit časová pásma doručení?

  • Bohužel, pak se jedná o e-shop, který ještě nenabízí novou službu Časová pásma doručení na svých webových stránkách nebo zásilka je adresována do lokality, kde služba není nabízena.

Užitečné odkazy a potřebné dokumenty k implementaci

Produktové informace:

Dokumenty k implementaci:

Vzory importních souborů:

Formuláře pro předání dat:

Technická dokumentace:

Loga ke stažení

Vzory adresních štítků 

Doporučujeme vyzkoušet další služby

Komplexní doručení a odvoz starého spotřebiče

Komplexní doručení zahrnuje vynesení spotřebiče do bytu či kanceláře, rozbalení, vizuální kontrolu a na přání zákazníka i odvoz obalu. Při objednání Odvozu starého spotřebiče za Vás Česká pošta zajistí i odvoz a ekologickou likvidaci vašeho původního spotřebiče.

Více na stránce Komplexní doručení a Odvoz starého spotřebiče

Zprostředkování objednávky

Služba Zprostředkování objednávky Vám přináší nový prodejní kanál pro Vaše zboží s využitím rozsáhlé pobočkové sítě Česká pošty. Pokud využijete tuto službu, umožníte Vašim zákazníkům objednat si Vámi nabízené zboží na jakékoliv poště.

 

 

Kontakty

Jsme připraveni odpovědět na všechny Vaše otázky a případně připravit nabídku služeb na míru vašim potřebám.  Sjednejte si osobní schůzku s některým z našich obchodních zástupců.