Návod pro zavedení služby Časová pásma

Doručujeme v časových pásmech

Česká pošta doručuje balíkové zásilky na území krajských měst ve dvou časových pásmech.

Nabídka dopoledního a odpoledního doručování u produktu Balík Do ruky je určena těm, kteří si chtějí přizpůsobit čas pro příjem své zásilky dle vlastních možností.

Zákazníci z řad domácností na novém způsobu doručování ocení, že si mohou své zásilky převzít odpoledne, kdy jsou již doma z práce. Firmy naopak využívají doručení převážně v dopoledních hodinách.

Přidejte se k nám s novým způsobem doručování a dopřejte svým zákazníkům větší pohodlí při příjmu balíků. Zavést dopolední a odpolední doručování je velmi jednoduché.

Jak implementovat službu?

Jak prezentovat službu Balík Do ruky a Balík na poštu?

  Texty ke službě Balík Do Ruky

Doručení balíku přímo do rukou adresáta na určenou adresu a to již následující pracovní den po podání. 

Vyberte si čas doručení: 
Doručit mezi 8 - 14 hod. 
Doručit mezi 13 - 19 hod.

Symbol informace - po najetí šipkou lze zákazníkům zprostředkovat další rozšířené informace o službě:

Česká pošta Vás informuje prostřednictvím SMS nebo e-mailem již v den podání. Pohyb balíku můžete sledovat v systému Track and Trace na stránkách České pošty. V případě, že nebudete zastiženi, bude pro Vás balík připraven k vyzvednutí na Vaší ukládací poště. Zároveň můžete využít webovou aplikaci Změna doručení Online a změnit si termín a čas doručení.

  Texty ke službě Balík Na poštu

Doručení balíku na vybranou poštu následující pracovní den po podání.

Symbol informace - po najetí šipkou lze zákazníkům zprostředkovat rozšířené informace o službě:

Nemusíte být v určitý čas na určitém místě – balík si vyzvednete na Vámi vybrané poště v čase, který se Vám nejvíce hodí. Česká pošta Vás informuje prostřednictvím SMS nebo e-mailem již v den podání a zároveň ve chvíli uložení balíku na poště. Pohyb balíku můžete sledovat v systému Track and Trace na stránkách České pošty. 

 Texty ke službě Balík Do balíkovny 

Vyzvednutí balíku v síti Balíkoven s rychlejším odbavením a možností platby kartou.

Symbol informace - po najetí šipkou lze zákazníkům zprostředkovat rozšířené informace o službě:

Cenově nejdostupnější alternativa dodání zboží z e-shopu. Jedná se o rychlé a jednoduché vyzvednutí balíku na specializovaných přepážkách Balíkovna. Stačí zvolit službu na vyvolávacím systému a následně budete v co nejkratší době vyzváni k přepážce. Pro vyzvednutí stačí pouze sdělit jméno a kód zásilky, který zákazník obdrží v zaslaném avízu. Vždy je možné platit kartou.

Výhody doručování v časových pásmech?

Pro odesílatele:

  • Nabízíte zákazníkům vyšší komfort při doručování. (Adresáti vašich zásilek ocení možnost zvolit čas, který jim více vyhovuje a tím přizpůsobit doručení vlastním potřebám).
  • Zrychlení a zkvalitnění doručování zásilky(Pokud adresát může ovlivnit výběr pro správný čas doručení a vybrat si správný čas pro doručení své zásilky, je vyšší pravděpodobnost doručení zásilky na první pokus).

Pro adresáty

  • Doručování v době, kterou adresát preferuje. (Již při nákupu si zákazník vybere čas doručení, který mu vyhovuje a pokud si čas později rozmyslí, lze změnu provést přes aplikaci , jakmile adresát obdrží avízo o příchozí zásilce.)

Nejčastější dotazy

Od podavatelů            

Bude služba Časová pásma dostupná i v jiných  lokalitách než Krajská města?

  • V tuto chvíli jsou časová pásma spuštěny pouze v Krajských městech. Další lokality připravujeme.

Co se stane, když bude zásilka odeslána bez pásma?

  • U zásilky adresované do lokality s časovými pásmy je realizováno doručení do firmy dopoledne a fyzické osobě odpoledne. V případě zásilky adresované mimo lokalitu s časovými pásmy je doručování realizováno standardně.

Nedochází ke zpoždění v doručení?

  • Naopak, u zásilek do časových pásem, kde je zvolená služba se ukazuje zvýšená úspěšnost doručení.

Od kdy si bude moci adresát vyzvednout nedoručenou zásilku na poště v případě odpoledního doručování?

  • Informaci o uložení zásilky obdržíte SMS, e-mailem neprodleně po zpracování na ukládací poště. U některých pošt bude možné vyzvednout zásilku již v den, kdy byl učiněn pokus o doručení.

Zasíláme jen do firem, může se stát, že i přesto bude balík doručen až odpoledne?

  • Doručování v lokalitách s časovými pásmy je realizováno dle zvolené služby.

Bude mi služba doručení v Časových pásmech účtována?

  • Doručování v časových pásmech je již zahrnuto v základní ceně služby.

Jak mám uvést službu do podacího archu, podacího lístku, ePa?

  • Do formuláře ePa: Doplňková služba z podání Doručit mezi 8 -14 hod. odpovídá označení 1A a služba Doručit mezi 13  -19 hod. se označuje 1B. Toto označení  je nutno uvést do formuláře ePA ke každé zásilce, u které je služba požadována.
  • Do podacího archu je doplňována informace: „PD“ = pochůzka dopoledne nebo „PO“ = pochůzka odpoledne.
  • Podací lístek: Na podací lístek se shodně jako podacího archu uvede údaj „PD“ nebo „PO“ do kolonky POZNÁMKA (doplňkové služby).

Můžu si změnit termín doručení z odpoledne na dopoledne?

  • Ano, změnu doručení lze nastavit jednorázově u příchozí zásilky přes aplikaci na internetu Změna doručení online nebo lze zažádat o dlouhodobé řešení pro doručování zásilek přes žádost „Opatření adresáta“.

Jak si adresát zajistí večerní doručení zásilky?

  • Večerní doručování si může adresát zažádat přes aplikaci na internetu Změna doručení Online  a to ve chvíli, kdy obdrží avízo o příchozí zásilce.

Jak postupovat, pokud chci implementovat Časová pásma na svůj e-shop?

  • Obraťte se na poskytovatele svého e-shopu se žádostí o implementaci Časových pásem, popř. produktů ČP v systému, popř. nám předejte kontakt s možností oslovení a projednání ze strany ČP.

Od zákazníků

Jsou doplňkové služby Doručit mezi 8 -14 hod. a Doručit mezi 14 – 19 hod. placené?

  • Ne, tyto doplňkové služby nejsou zpoplatněny. Zpoplatněná je dispozice večerního doručování „Doručit mezi 18 – 21 hod.“ a to aktuálně za akční zaváděcí cenu 1Kč. Tato cena je platná do 30. 6. 2017.

Odeslal jsem balíček s nevhodným časem doručení, co mohu dělat?

  • Čas doručení po odeslání balíku může změnit jen adresát. Změna doručení je možná v případě, kdy podavatel uvedl k zásilce kontaktní údaje adresáta a adresát obdrží podací číslo zásilky. Podací číslo zásilky obdrží adresát v SMS či e-mailové zprávě. Změnu lze provést na internetu v aplikaci Změna doručení online nebo se domluvit přímo s balíkovým doručovatelem v den doručení zásilky.

Obdržel jsem SMS/e-mail s časem doručení a chci jej změnit, ale nemám přístup na internet. Jak mohu změnu provést?

  • Změnu doručení lze domluvit při osobním či telefonickém kontaktu s balíkovým doručovatelem nebo na příslušném Depu.

Při nákupu zboží na internetu jsem u služby Balík Do ruky nenašel možnost zvolit časová pásma doručení?

  • Bohužel, pak se jedná o e-shop, který ještě nenabízí novou službu Časová pásma doručení na svých webových stránkách nebo zásilka je adresována do lokality, kde služba není nabízena.

Užitečné odkazy a potřebné dokumenty k implementaci

Produktové informace:

Dokumenty k implementaci:

Vzory importních souborů:

Formuláře pro předání dat:

Technická dokumentace:

Loga ke stažení

Vzory adresních štítků 

Doporučujeme vyzkoušet další služby

Komplexní doručení a odvoz starého spotřebiče

Komplexní doručení zahrnuje vynesení spotřebiče do bytu či kanceláře, rozbalení, vizuální kontrolu a na přání zákazníka i odvoz obalu. Při objednání Odvozu starého spotřebiče za Vás Česká pošta zajistí i odvoz a ekologickou likvidaci vašeho původního spotřebiče.

Více na stránce Komplexní doručení a Odvoz starého spotřebiče

Zprostředkování objednávky

Služba Zprostředkování objednávky Vám přináší nový prodejní kanál pro Vaše zboží s využitím rozsáhlé pobočkové sítě Česká pošty. Pokud využijete tuto službu, umožníte Vašim zákazníkům objednat si Vámi nabízené zboží na jakékoliv poště.

 

 

Kontakty

Jsme připraveni odpovědět na všechny Vaše otázky a případně připravit nabídku služeb na míru vašim potřebám.  Sjednejte si osobní schůzku s některým z našich obchodních zástupců.