Zpět

Vyřízení digitalizovaných sociálních dávek je možné na celkem 56 poštách

Česká pošta a Úřad práce ČR spustily v polovině tohoto roku pilotní projekt, kdy si občané mohou podat žádost o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení na 51 poštách. Od pondělí 14. října přibývá dalších pět poboček, kde je možné vyřizovat digitalizované sociální dávky. Jedná se o následující obce.

  • Golčův Jeníkov
  • Jablonné v Podještědí
  • Cvikov
  • Kamenice nad Lipou
  • Postoloprty

„V aktuální vlně se jedná o rozšíření možnosti využít vybraných služeb Úřadu práce v pěti lokalitách, kde není pobočka Úřadu práce. Klienti tak nemusí do nejbližšího města s úřadem práce, digitalizované sociální dávky mohou vyřídit přímo na poště,“ říká Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty.

Pracovníci České pošty zájemcům pomáhají podat on-line žádost v rámci Klientské zóny Jenda, konkrétně jde o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhlo 3. června v Liberci a následně od 1. července na dalších 50 pobočkách České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina.

„Pobočky České pošty slouží jako tzv. „chytré podatelny“. Poradenství, schvalování i výplatu dávek i dále zajišťuje Úřad práce ČR,“ doplňuje generální ředitel Úřadu práce Daniel Krištof.

Pilotní projekt slouží primárně k otestování, zda jsou vybrané pošty schopny personálně a časově zvládnout tuto agendu, zda IT systémy obou entit fungují bez problémů a jaký je potenciál pro rozšíření služby na další pobočky.

Dosavadní pobočky České pošty zapojené do pilotního projektu spolupráce s Úřadem práce ČR jsou k dispozici v příloze.

 

Seznam dosavadních poboček s ÚP (xlsx, 21kB)

PODCAST:

11. 10. 2024 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 186kB)