Zpět

Česká pošta realizovala za první pololetí letošního roku více než 2 miliony transakcí Czech POINT a ověřování

Czech POINT, který poskytuje Česká pošta na celkem 976 pobočkách, patří ke stále častěji využívaným službám. Potvrzují to i dlouhodobé provozní statistiky poskytovatele. Kromě klasických služeb Czech POINT nabízí Česká pošta také úřední ověřování pravosti podpisů (legalizaci) a úřední ověřování listin (vidimaci).

https://twitter.com/MartinElkan/status/762959777743929344, říká generální ředitel České pošty Martin Elkán.

České pošta pokrývá více než polovinu všech transakcí realizovaných v rámci této služby. Nejvyužívanější klasickou službou Czech POINTu na České poště je Výpis z Rejstříku trestů fyzických osob.  Ovšem absolutně nejžádanější službou na pobočkách České pošty je legalizace, tedy ověřování podpisů.

Souhrn roku 2015

Služby Czech POINT a ověřování

Procentuální podíl na transakcích v roce 2015

Vidimace a legalizace

69 %

ověřování podpisu

83 %

ověřováním listiny

17 %

Klasické služby Czech POINT

31 %

Výpis z Rejstříku trestů fyzických osob

45 %

Výpis z Katastru nemovitostí

17 %

Ostatní

38 %

Zdroj: provozní statistiky České pošty

V roce 2015 bylo na kontaktních místech Czech POINT na České poště realizováno celkem 3,75 milionů transakcí služeb Czech POINT a ověřování. V porovnání s předchozím rokem došlo k výraznému meziročnímu nárůstu počtu všech transakcí, a to o 29%. Největší procentuální nárůst zaznamenalo ověřování listin a podpisů, tuto službu využilo v roce 2015 téměř o polovinu více zákazníků než v roce 2014.

Služby Czech POINT začala Česká pošta nabízet v roce 2007. Prostřednictvím kontaktních míst Czech POINT mohou zákazníci zažádat o výpisy z Katastru nemovitostí, z Rejstříku trestů, Živnostenského rejstříku, případně využít řady dalších služeb. Výhodou této služby je i to, že lidé nemusí cestovat po úřadech a vše vyřeší na jednom místě.