Ve vyjednávání o nových podmínkách smluv zaznamenala Česká pošta první úspěchy
Česká pošta provedla v loňském roce revizi smluv se svými aliančními partnery. Za několik posledních týdnů se podařilo vyjednat první výhodné změny ve smlouvách. S dalšími partnery Pošta intenzivně jedná.
„Česká pošta v posledním kvartále loňského roku přistoupila k nové obchodní politice s cílem zvýšit efektivitu obchodní části podniku. Zaměřujeme se na různé zákaznické segmenty a hledáme nové tržní příležitosti. Přehodnocením obchodních smluv s aliančními partnery jsme u několika z nich již získali nové výhody v podobě vyšších bonusů," uvedl vrchní ředitel divize obchod a marketing Martin Elkán.
Česká pošta jedná se stavebními spořitelnami a výsledkem je první uzavřená smlouva, která Poště zajišťuje několikanásobně výhodnější odměny, než tomu bylo doposud. S dalšími potenciálními uchazeči jednání probíhají. Stejný princip byl zvolen i při jednání s Penzijním fondem Stabilita a Penzijním fondem České pojišťovny, kde došlo k výraznému přehodnocení bonusové politiky.
„Počítáme s tím, že nový obchodní koncept a revize stávajících smluv České poště významně navýší její výnosy. To se nám potvrdilo již v loňském roce, kdy jsme přezkoumáním dodavatelských smluv a vypsáním nových výběrových řízení ušetřili několik desítek milionů korun," uvedla generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá.
Plánovaný hospodářský výsledek pro rok 2010 ve výši 50 mil. Kč Pošta významně překročí. Třebaže auditovaná finanční závěrka potvrdí finální údaj až v březnu, už nyní je jasné že zisk státního podniku se bude pohybovat v intervalu 250-280 mil. Kč. Oproti roku 2009, kdy Česká pošta skončila s hospodářským výsledkem ve výši 126 mil Kč (výsledek po očištění od mimořádných vlivů), tak Pošta dosáhla v loňském roce podstatně lepšího výsledku hospodaření.
Mgr. Marta Selicharová
Tisková mluvčí, ČP, s.p.
e-mail: selicharova.marta@cpost.cz